Blockben
Az ismeretlen megszelídítése: edukáció egy szkeptikus piacon
A BlockBen egy észt bejegyzésű fintech cég, melynek célja, hogy széleskörű és innovatív szolgáltatási palettájával újszerű válaszokat adjon aktuális pénzügyi kérdésekre.
Célok, feladatok
Cél a márkaépítés volt, kizárólag PR eszközökkel.
Feladatunk ebből következően a márka média PR-jének megtervezése, valamint folyamatos, havi menedzsmentje volt.
Megoldás különlegessége
Nem az egyik fő tevékenységi profilja mentén kezdtük felépíteni PR-ben a márkát. Azaz nem kriptovaluta-kibocsátóként vagy -kereskedőként, mert ezek javarészt ismeretlen termékek, a piac kételkedő, kevés a hiteles háttértudás, és sokszor ellentmondó hírek, negatív konnotációk kísérik.
Ehelyett megkerestük azt a 3 lényeges elemet a cég profiljában, amelyek pozitív töltettel bírnak és ismerősen csengenek mind az újságírók, mind a célközönség számára.
• Befektetés
• Arany (erre alapulnak digitális eszközeik)
• Fintech
BlockBen márka kialakítását, a márka szakértői imázsának felépítését elsősorban a tulajdonosokon keresztül, az ő személyes-szakértői márkájukra bíztuk.
Egyrészt fontos szerepet szántunk az edukációnak: szakmai háttérbeszélgetéseket szerveztünk szakemberek és a szakmai sajtó számára.
Másrészt a bizalomépítésnek: a szakértelem felmutatásán túl, komoly hangsúlyt kapott az aranyfedezet is.
Eredmények
A kezdetben közömbös sajtó megnyílt. Mainstream médiumok használták fel hónapról hónapra közleményeiket (pl. az Origo, a HVG, a Népszava, a Világgazdaság, vagy a Tőzsdefórum).
A kampány kimagasló eredményeket produkált organikus sajtómegjelenésekben:
2019. > 25 millió Ft
2020 és 21. > 34 millió Ft
A döntéshozók is megismerték a BlockBen nevet. Az MNB pedig szakértőként hívta meg a cég képviselőit a szabályozás kialakítására létrehozott SandBox projektbe.
Nem utolsó sorban:
Ez a PR stratégia az értékesítést is jelentősen támogatta!
Egy-egy megjelenést követő napokban 7-8 %-os emelkedés jelentkezett a sales-eredményekben!