Facebook Bulletin: a tartalommarketing új csodafegyvere

2021.07.02.

Van már Clubhouse-, Revue- és Medium-profilja, illetve hírlevele a vállalkozásodnak? Ha eddig kihagytad, most már lehet, hogy nem is érdemes foglalkoznod vele: érkezik ugyanis a Facebook Bulletin. Lássuk, mire számíthatunk a hét bejelentéseinek tükrében!

Mi ez és mire való?

Zuckerberg élő bejelentése során két dolgot emelt ki a kreatív munkát végző emberek támogatására megálmodott új szolgáltatás céljai kapcsán: az egyik az új közönségek elérése, a másik pedig az üzleti szemlélet erősítése a tartalomgyártás kapcsán.

Ennek érdekében a Bulletin szerzői ingyenes, illetve fizetős hírleveleket hozhatnak létre, ezeket pedig feliratkozóik postafiókján kívül a Facebook felületein keresztül is terjeszthetik majd. Az épp hogy útjára induló, egyelőre beta-verzióban elérhető szolgáltatás első szerződött partnerei közt ott szerepel Malcolm Gladwell, Tan France, és Erin Andrews is, ami, lássuk be, elég komoly garancia lehet a minőségi tartalomra. Jelenleg még a contentet előállító bázis erősítése zajlik (egyelőre a Facebook által koordinált, globális partnerekkel, melyek lokális szereplőkkel való bővítése egy következő lépés lesz), a feliratkozók gyűjtése pedig ezt követően valósul majd meg.

Az exkluzív tartalmakért a felhasználók a Facebook Pay segítségével fizethetnek majd, az így elért cikkek és podcastok révén pedig módjukban áll kedvenc tartalomkészítőiket támogatni.

Jelenleg ebben a körben csak USA-beli szerzőket találunk, de maga a felület világszerte elérhető, a béta beindulását követően pedig az előállítói oldal is folyamatosan új, nemzetközi szereplőkkel bővül majd.

Közönségszerzés szinte ingyen

A tartalmak előállításához szükséges erőforrásokat természetesen a Bulletin használatával sem spórolhatjuk meg, az viszont, hogy elérhessük vele a célközönségünket, egyelőre – ahogy a legtöbb, induló platform esetében – ingyenes lesz (szemben a jelenlegi két, legnagyobb versenytárssal: a Substack 10, a Revue 5% jutalék ellenében érhető el). Az új szolgáltatás megalkotói természetesen idővel monetizálni szándékoznak majd a felület kínálta lehetőségeket, de a kezdeti időszakban a tartalomgyártók számára mindez ingyenesen érhető el, teljeskörű jogokkal a szerzemények, illetve a feliratkozók fölött.

A szolgáltatás független a Facebook felületétől, így azokat a felhasználókat is elérhetjük majd, akik nem aktívak, vagy nem elérhetőek a Facebook hálózatán keresztül, de opcionálisan természetesen integrált kampányokban is gondolkodhatunk majd. Lehetünk az a tartalomkészítő, aki tartalmaival sikeresen fedi le célközönsége érdeklődési körét, és vagy az előállított tartalmakból befolyó összeggel javítja üzleti kampányai megtérülését, vagy az ingyenes tartalmak révén csatornázza követőit a számára jó megtérülést ígérő felületekre. Összegezve, érdemes lehet már most elkezdeni készülni arra a pillanatra, amikor a szolgáltatás a hazai tartalomkészítők számára is elérhetővé válik majd, hiszen a potenciális felhasználók egy része addigra már otthonosan fog mozogni a felületen, míg egy másik részük számára, nyelvtudás hiányában akár mi is jelenthetjük majd a belépőt ebbe az izgalmakkal teli világba – amiből igazán kár lenne kimaradni. Ott találkozunk!

Kiemelt kép innen.